Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
606.2 --- arts-patiënt relatie --- beddentekort --- gedwongen opname --- geestelijke gezondheidszorg --- gezondheidszorg --- misvattingen --- psychiatrie --- psychofarmaca --- schizofrenie --- therapie --- verwardheid --- Psychiatrie; algemeen --- Psychiatry --- psychiatrische behandelingsmethoden --- psychiatrische centra --- psychiatrische verpleegkunde --- psychiatrische patiënten
Choose an application
Terwijl ze een van de meest eenzame, fysiek ingrijpende en onvoorspelbare ervaringen doormaken, krijgen zwangere vrouwen in het Westen allerlei misleidende informatie opgedist, en vaak ook nog op een zeer betuttelende toon. Wolfs eigen ervaringen op dit vlak hebben haar sterk aangegrepen. Haar diepgekoesterde opvattingen over feminisme en emancipatie kwamen op de helling te staan. Zo werd haar standpunt over abortus aanzienlijk genuanceerder, en werden haar verwachtingen ten aanzien van vrijheid en gelijkheid ernstig bijgesteld. In een vertelling die de duur van haar zwangerschap en de eerste maanden daarna omvat, laat valse Verwachting zien hoe naast vreugde en hoopvolle verwachting gevoelens van falen, kwetsbaarheid en zelfs woede om de voorrang strijden. Over deze laatste emoties horen we echter nooit zoveel; vrouwen zijn bang om voor een slechte moeder aangezien te worden. Wolf beschrijft haar eigen moeizame weg naar het moederschap, en laat in een meeslepend mengsel van persoonlijke ervaringen en maatschappijkritiek zien hoe weinigconcessies er worden gedaan aan de emotionele behoeften van moeders. En dit terwijl iedereen maar roept hoe belangrijk hetgezin en het ouderschap zijn. (Bron: covertekst)
418.12 --- 615.7 --- GVO --- bevalling --- emoties --- misvattingen --- moederschap --- ouder-kind relatie --- ouderschap --- postpartumdepressie --- psychologie --- vroedkunde --- zwangerschap --- Zwangerschap --- maatschappijkritiek --- moederfiguur --- Psychologie van de vrouw --- Zwangerschap - Bevalling - Zuigelingenzorg --- 304 --- 159.92 --- zwangerschap (graviditeit) --- bevalling (eutocie) --- ouder-kind relatie (moeder-kind relatie) --- zwangerschapspsychologie --- vrouwenpsychologie --- zwangerschapsgymnastiek
Choose an application
Dit boek ontkracht een groot aantal maatschappelijke vooroordelen en vooronderstellingen op medisch gebied. Als hart- en vaatziekten niet meer zouden bestaan, zouden mensen 5 jaar langer leven maar alle pogingen om uw cholesterol te verlagen zijn vrij zinloos. Als alle kanker zou worden uitgebannen zou dat 4 jaar schelen in de levensverwachting maar betekent dit dat bevolkingsonderzoeken naar borst-, baarmoederhals- en prostaatkanker zinvol zijn? Borstkankerscreening is misschien nog te verdedigen maar het uitstrijkje levert vrouwen bitter weinig op en zelfs het denken over screening op prostaatkanker is eigenlijk al onethisch en wat kosten al die onderzoeken?
#SBIB:316.334.3M50 --- #GBIB:CBMER --- 613 --- 614.2 --- 601.3 --- 601.52 --- alcoholisme --- borstkanker --- cholesterol --- geneeskunde --- gezondheidseconomie --- gezondheidszorg --- homeopathie --- hoofdpijn --- hormonen --- intelligentie --- kritiek --- misvattingen --- organisatie gezondheidszorg --- prostaat --- transplantaties --- vooroordelen --- 601.4 --- baarmoederhalskanker (cervixcarcinoom) --- baarmoederhalsuitstrijkje --- bevolkingsonderzoek --- epidemiologie (prevalentie) --- gezondheidszorg (gezondheidsbeleid, sociale geneeskunde) --- preventie --- prostaatcarcinoom --- verkeersongevallen --- verkeersveiligheid (verkeersopvoeding) --- Organisatie van de gezondheidszorg: algemeen, beleid --- Filosofie en kritiek --- Overige landen --- (zie ook: gynecologie) --- (zie ook: verkeer) --- Gezondheidszorg --- Nederland --- Nederland. --- Hygiene. Public health. Protection --- 601.6 --- bevolkingsonderzoek (gez) --- medische sociologie (gez) --- preventie (gez) --- 610 --- gezondheid --- santé
Choose an application
Zowel medici als leken blijken in de praktijk nogal eens hardnekkige opvattingen te hebben over ziektebeelden en behandelmethoden die achterhaald zijn of waarvoor in de praktijk een behoorlijke nuancering noodzakelijk is. 'Medische misvattingen' is het resultaat van een jarenlang lopende inventarisatie van dergelijke vergissingen, geschrevendoor een groot aantal deskundigen en specialisten. De misvattingen worden kort en krachtig omschreven en zijn toegankelijk geordend. Dit boek is een geheel herziene uitgave van het eerder verschenen 'De dokter abuis'. Deze tweede druk heeft behalve een andere indeling en vormgeving ook een nieuwe titel. Daarnaast zijn enkele misvattingen uit de eerste druk verdwenen, omdat ze niet meer als zodanig worden beleefd, en zijn er tientallen nieuwe misvattingen toegevoegd. 'Medische misvattingen' is bestemd voor huisartsen, specialisten, studenten, verpleegkundigen (thuiszorg) en patiënten. Dr. J.J.E. van Everdingen is publicist en dermatoloog in het Academisch Medisch Centrum, Amsterdam. Mw. dr. C.J.E. Kaandorp is arts en medewerker van het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde.
61 --- 601.3 --- allergie (overgevoeligheid) --- anesthesie (anesthetica, ongevoeligheid) --- chirurgie --- dementie (dementia, dementia senilis) --- dermatologie (huidziekten) --- endocarditis --- gastro-enterologie (maag-darmziekten) --- geneeskunde --- genetica --- gynecologie (vrouwenziekten) --- hoofdpijn --- infarct (hartinfarct, myocardinfarct) --- inspuitingen --- kindergeneeskunde (kinderziekten, pediatrie, perinatologie) --- neurologie (zenuwziekten) --- obstetrie (verloskunde) --- oftalmologie (gezichtsstoornissen, oogziekten) --- orthopedie (beenderziekten) --- otorinolaryngologie (gehoorstoornissen, neus-keel-oorziekten) --- reumatologie --- rituelen --- urologie (urinewegenziekten) --- Geneeskunde. Hygiëne. Farmacie --- (zie ook: neurochirurgie) --- (zie ook: andrologie) --- anesthesie --- gynaecologie --- klinische genetica --- misvattingen --- obstetrie --- oftalmologie --- otorinolaryngologie --- ziektebeeld --- Algemene ziektekunde --- 604 --- allergie --- cardiologie --- dermatologie --- epidemiologie --- gastro-enterologie --- gezondheidszorg --- huisartsen --- neurologie --- orthopedie --- pediatrie --- therapie --- urologie --- vergissingen --- vooroordelen --- Human medicine
Choose an application
Kritische analyse van feiten en mythen in de hedendaagse reclamebranche.
reclame --- commercials [oral or performed works] --- Advertising. Public relations --- reclameboodschappen --- Advertising --- Publicité --- 659 --- 659.1 --- 658.81.5 --- #gsdbS --- media --- #A0109A --- 693 Handelsreclame --- Reclame ; opvattingen ; misvattingen ; technieken --- Reclamebureaus ; media ; marketing ; copywriters --- 659.1.01 --- Bruno Vanspauwen --- België --- reclamebureaus --- reclamevormgeving --- 766.01 --- BE / Belgium - België - Belgique --- 380.53 --- 650 --- 659.1 Publicity. Advertising --- Publicity. Advertising --- 659 Publicity. Information work. Public relations --- Publicity. Information work. Public relations --- Reclame - Public relations. --- Publicité - Relations publiques. --- Advertising. Public relations. --- 659 Reclame - Public relations. --- 659 Publicité - Relations publiques. --- 659 Advertising. Public relations. --- Reclame. Advertising. Merchandising --- Reclamemethoden en -methodieken --- Analyse van de markten en verkooppolitiek. Handelsvooruitzichten. Marketing --- Reclame - Public relations --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- Reclame --- Praktijk --- Reclame-praktijk --- 360 --- marketing --- pers en communicatie --- presse et communication --- 766.31.01 --- Grafische industrie en ontwerp ; beeld ; reclame ; theorie, filosofie, esthetica
Choose an application
Master Marketeer Guillaume Van der Stighelen ontsluiert de mechanismen achter heldenverering, en legt uit hoe je die mechanismen in je voordeel kunt gebruiken. Hij illustreert kleurrijk hoe CEO's, marketingmensen en reclamemakers het verhaal van hun merk op zo'n manier kunnen verspreiden dat het tot het collectieve geheugen gaat behoren. En het kan je helpen om je eigen persoonlijk verhaal in een gunstig daglicht te stellen.
Merken. --- Reclame. --- reclame --- marketingcommunicatie --- adverteren --- Advertising. Public relations --- merken --- Advertising --- Reclame. Public relations --- Marketing Marketing --- 659.1 --- 659.1.01 --- Merken ; merkwaarde ; merk en ontwerp --- Reclame ; handboeken ; theorie ; praktijk --- Reclame ; opvattingen ; misvattingen ; technieken --- Reclamebureaus ; België --- Van der Stighelen, Guillaume --- 369.1 --- 658.8 --- 659 --- 369.4 --- Duval Guillaume --- merkenbinding --- reclameboodschappen --- reclamebureaus --- 659 Publicity. Information work. Public relations --- Publicity. Information work. Public relations --- 658.8 Marketing. Sales. Selling. Distribution --- Marketing. Sales. Selling. Distribution --- Publiciteit. Reclame --- Reclamemethoden en -methodieken --- bedrijfseconomie, reclame, algemeen --- Publiciteit, reclame, adverteren --- departement Handelswetenschappen en Bedrijfskunde 11 --- marketing-communicatie-strategie --- 658.81.5 --- 007 communicatie --- 658.8 marketing --- communicatie --- marketing --- Reclame. Advertising. Merchandising --- Merken --- Positionering --- Merkstrategieën --- Reclame --- Creativiteit --- Branding --- advertising --- Merk --- Merkstrategie --- Musiceren --- 766.31.01 --- Grafische industrie en ontwerp ; beeld ; reclame ; theorie, filosofie, esthetica
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|