Listing 1 - 6 of 6
Sort by

Book
Te gek om los te lopen : misverstanden in de psychiatrie
Author:
ISBN: 9029504390 Year: 2003 Publisher: Amsterdam : Arbeiderspers,


Book
Valse verwachting : waarheid, leugens en het onverwachte op weg naar het moederschap.
Author:
ISBN: 9029556528 Year: 2002 Publisher: Amsterdam Arbeiderspers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Terwijl ze een van de meest eenzame, fysiek ingrijpende en onvoorspelbare ervaringen doormaken, krijgen zwangere vrouwen in het Westen allerlei misleidende informatie opgedist, en vaak ook nog op een zeer betuttelende toon. Wolfs eigen ervaringen op dit vlak hebben haar sterk aangegrepen. Haar diepgekoesterde opvattingen over feminisme en emancipatie kwamen op de helling te staan. Zo werd haar standpunt over abortus aanzienlijk genuanceerder, en werden haar verwachtingen ten aanzien van vrijheid en gelijkheid ernstig bijgesteld. In een vertelling die de duur van haar zwangerschap en de eerste maanden daarna omvat, laat valse Verwachting zien hoe naast vreugde en hoopvolle verwachting gevoelens van falen, kwetsbaarheid en zelfs woede om de voorrang strijden. Over deze laatste emoties horen we echter nooit zoveel; vrouwen zijn bang om voor een slechte moeder aangezien te worden. Wolf beschrijft haar eigen moeizame weg naar het moederschap, en laat in een meeslepend mengsel van persoonlijke ervaringen en maatschappijkritiek zien hoe weinigconcessies er worden gedaan aan de emotionele behoeften van moeders. En dit terwijl iedereen maar roept hoe belangrijk hetgezin en het ouderschap zijn. (Bron: covertekst)


Book
Voorkomen is duurder dan genezen. Fabels uit de gezondheidszorg
Author:
ISBN: 9053525491 Year: 1999 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek ontkracht een groot aantal maatschappelijke vooroordelen en vooronderstellingen op medisch gebied. Als hart- en vaatziekten niet meer zouden bestaan, zouden mensen 5 jaar langer leven maar alle pogingen om uw cholesterol te verlagen zijn vrij zinloos. Als alle kanker zou worden uitgebannen zou dat 4 jaar schelen in de levensverwachting maar betekent dit dat bevolkingsonderzoeken naar borst-, baarmoederhals- en prostaatkanker zinvol zijn? Borstkankerscreening is misschien nog te verdedigen maar het uitstrijkje levert vrouwen bitter weinig op en zelfs het denken over screening op prostaatkanker is eigenlijk al onethisch en wat kosten al die onderzoeken?


Book
Medische misvattingen : nieuwe inzichten in de geneeskundige praktijk
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 903132776X Year: 1999 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Zowel medici als leken blijken in de praktijk nogal eens hardnekkige opvattingen te hebben over ziektebeelden en behandelmethoden die achterhaald zijn of waarvoor in de praktijk een behoorlijke nuancering noodzakelijk is. 'Medische misvattingen' is het resultaat van een jarenlang lopende inventarisatie van dergelijke vergissingen, geschrevendoor een groot aantal deskundigen en specialisten. De misvattingen worden kort en krachtig omschreven en zijn toegankelijk geordend. Dit boek is een geheel herziene uitgave van het eerder verschenen 'De dokter abuis'. Deze tweede druk heeft behalve een andere indeling en vormgeving ook een nieuwe titel. Daarnaast zijn enkele misvattingen uit de eerste druk verdwenen, omdat ze niet meer als zodanig worden beleefd, en zijn er tientallen nieuwe misvattingen toegevoegd. 'Medische misvattingen' is bestemd voor huisartsen, specialisten, studenten, verpleegkundigen (thuiszorg) en patiënten. Dr. J.J.E. van Everdingen is publicist en dermatoloog in het Academisch Medisch Centrum, Amsterdam. Mw. dr. C.J.E. Kaandorp is arts en medewerker van het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde.


Book
Waarom reclame niet werkt
Author:
ISBN: 9020944002 9789020944006 Year: 2001 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kritische analyse van feiten en mythen in de hedendaagse reclamebranche.


Book
Maak van je merk een held
Author:
ISBN: 9789086791828 Year: 2008 Publisher: Roeselare Roularta Books

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Master Marketeer Guillaume Van der Stighelen ontsluiert de mechanismen achter heldenverering, en legt uit hoe je die mechanismen in je voordeel kunt gebruiken. Hij illustreert kleurrijk hoe CEO's, marketingmensen en reclamemakers het verhaal van hun merk op zo'n manier kunnen verspreiden dat het tot het collectieve geheugen gaat behoren. En het kan je helpen om je eigen persoonlijk verhaal in een gunstig daglicht te stellen.

Listing 1 - 6 of 6
Sort by